piątek, 27 stycznia 2017

Nie oddamy Psotnika!, czyli o prawach małych autorów

Relacja

Po krótkim przedstawieniu co dzieje się w laboratorium, dzieciaki postanowiły i tym razem pomóc bliźniakom. Dowiedziawszy się, iż mogą zatrzymać cyberprzestępcę i przeszkodzić mu w dotarciu do Psotnika zadecydowały, iż każdy narysuje, namaluje coś pięknego, tak aby przyciągnąć uwagę hakera. I rzeczywiście powstały piękne prace według pomysłów dzieci. Każdy w kilku słowach opowiedział o własnej pracy – co przedstawia, jaki tytuł nosi. Porozmawialiśmy o tym kim jest autor. Następnie poprosiłam uczniów, aby napisali własne imię i nazwisko na specjalnie przygotowanych karteczkach i przyporządkowali do swoich prac. Kiedy odwrócili się pozamieniałam karteczki, część z nich zupełnie usuwając. Dzieci były zaskoczone, niektóre smutne lub nawet złe. Porozmawialiśmy o emocjach, jakie wywołała w nich ta sytuacja a także o autorach i ich prawach do swoich dzieł. Kolejnym krokiem była burza mózgów w trakcie której uczniowie wymieniali sposoby, w jaki można dzielić się swoją twórczością. Wszyscy zgodnie potwierdzili pomysł, że prace mogą ozdobić szkolną gazetkę. Na koniec dzieciaki dowiedziały się czym jest cytat i kiedy go stosujemy. Doskonale poradzili sobie z zadaniem wyszukania cytatów w tekście oraz odgadnięciem tytułów zacytowanych dzieł.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz